mini album autorski



Mini album autorski ma wymiary 15x15 cm, a zdjęcia w nim umieszczone –10,5x7 cm, wydrukowane na papierze Canson Rag Photographique 310g/m2 na drukarce Epson Stylus Pro 9900 w Porta Art, karty wykonałam z papieru o gramaturze 300, i przekładałam kalką. Album stanowi efekt poszukiwania minimalistycznych środków wyrazu. Droga wiodła przez obszary gdzie mniej znaczy więcej. Część pisemna mojego dyplomu nosi tytuł „Tradycyjny sposób wykonania japońskiej książki jako przykład idei DIY w postindustrialnej rzeczywistości”.
Być może tytuł na pierwszy rzut oka jest zagmatwany, ale jest to tak naprawdę historia o tym jak czerpiąc z tradycji i wykorzystując dostępne środki tworzyć i pozwalać sobie siebie poznać, tak żeby nie zginąć w dzisiejszym świecie. W międzyczasie zagłębiania się w technicze aspekty szycia wydawnictw z czasów Edo poznałam też tradycyjną [z kręgu cywilizacji zachodniej] metodę wykonania albumu do zdjęć (kurs u Jacka Tylkowskiego). Mini album autorski jest połączeniem tradycji wschodniej z zachodnią: oprawy harmonijkowej z elementami albumowymi.
Myślę, że poszukiwanie właściwych rozwiązań prowadzi przez poznanie natury rzeczy i w obu albumach przynajmniej udało mi się dotknąć sensu.